- מציג ציטוטים 1 - 15 מתוך 38 תוצאות עבור הערך פרנק הרברט
» סדר רשימה לפי:
"
דייויד [לינץ'] התקשה עם כך ש-"מלחמת הכוכבים" השתמשה בכל כך הרבה אלמנטים מ-"חולית". מצאנו שש עשרה נקודות זהות בין הרומן שלי ל-"מלחמת הכוכבים". ייתכן שמדובר בסך הכל בצירוף מקרים, על אף שחישבנו את הסיכוי שמדובר בצירוף מקרים וקיבלנו מספר גדול יותר ממספר הכוכבים ביקום.
8.5
 
"
דיונה היא בסך הכל סוג של נוזל, רק שלוקח לה יותר זמן לנוע. היא יוצרת גלים, וכשאתה מביט בהם מן האוויר הם דומים לגלי הים.
9
 
"
אל לי לפחוד. הפחד הוא קוטל הבינה. הפחד הוא המוות הקטן המביא כיליון מוחלט. אעמוד בפני פחדי. אניח לו לחלוף סביבי ובעדי. וכאשר יחלוף על-פני, אפנה את עיני רוחי ואראה את נתיבו. במקום שעבר הפחד לא יהיה דבר. רק אני אוותר.
{ מתוך הספר "חולית" }
9.6
 
"
לימים תלמד שיאנה כי כל מי שנותר בחיים אחרי שהחליט למות, מפתח לעצמו איזון רגשי חזק. כל הפחדים חולפים.
{ מתוך הספר "כופרי חולית" }
9.5
 
"
בני האדם הופכים כה מותנים לראיית היקום במונחים של פיסות קטנות מתויגות, עד שהם נוהגים כאילו היקום הוא למעשה אותן פיסות. העדשה אשר באמצעותה אנו תופסים את היקום חייבת להיות פונקציה ישירה של אותו יקום. אם אנו מעוותים את העדשה, איננו משנים את היקום; אנחנו משנים רק את הדרך שבה אנו מסתכלים בו.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
- -
 
"
תמיד יש משהו חדש שאנחנו יכולים ללמוד על כל דבר. ככה זה ביקום אין-סופי.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
9.1
 
"
הדפוס של אלימות קטלנית המונית, התופעה הזאת שאנו מכנים מלחמה, ממשיכה להתקיים בזכות תסמונת הפחד-אשמה-שנאה שמועברת באופן שמאוד דומה למחלה על-ידי התניה חברתית. אף שהיעדר חסינות למחלה הזאת הוא דבר אנושי מאוד, המחלה עצמה אינה הכרחית ואינה חלק מהמצב הטבעי של הקיום האנושי. בין אותם דפוסים מותנים שמעבירים את וירוס המלחמה ניתן למצוא את הבאים - הצדקה של טעויות העבר, רגשות של הצדקה עצמית והצורך לתחזק רגשות כאלה.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
7.3
 
"
אנו לוקחים חלק מהנצח ואומרים: 'ראה, במקום זה מתחיל ובמקום הזה זה נגמר!', אבל זוהי רק נקודת המבט המוגבלת שלנו.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
10
 
"
כשאיש חכם לא מבין, הוא אומר: "אני לא מבין". הטיפש והלא מתורבת מתביישים בבורותם. הם נשארים בשקט כאשר שאלה פשוטה יכולה להעניק להם חוכמה.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
9.2
 
"
בני אנוש פועלים מתוך תביעות מורכבות לעליונות, משיגים חיזוק עצמי באמצעות טקסים, מתעקשים על צורך שכלתני ללמידה, חותרים למטרות שבכפייה עצמית, מתמרנים את סביבתם מתוך הכחשת יכולות ההסתגלות העצמיות שלהם, לעולם אינם מרוצים לחלוטין.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
- -
 
"
האם זה אפשרי שהאדם המציא את המלחמות ונלכד בהמצאתו?
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
8
 
"
להגיד שאתה נייטרלי היא דרך אחרת לומר שאתה מקבל את הכורח שבמלחמות.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
- -
 
"
דת דורשת כמה יחסים דיכוטומיים. היא צריכה מאמינים וכופרים. היא צריכה את אלה שמכירים את המסתורין, ואת אלה שרק פוחדים ממנו. היא צריכה את השייכים לקבוצה ואת אלה שלא. היא צריכה אל ושטן. היא צריכה את המוחלט והיחסי. היא צריכה את זה שאין לו צורה (אף שהוא נמצא בתהליך של גיבוש צורה) ואת זה שכבר יש לו צורה.
{ מתוך הספר "יוצרי האלים" }
8.7
 
"
בכל מקרה של גזע נתון המתרבה באמצעות עירוב גנטי כך שכל פרט הוא דגם ייחודי, כל נסיון לכפות דפוס החלטה המבוסס על התנהגות אחידה מתגלה כקטלני.
{ מתוך הספר "ניסוי דוסאדי" }
9
 
"
העיקר הראשון של הגוואצ'ין: כל היצורים התבוניים נולדו לא-שווים. החברה המוצלחת ביותר מספקת לכל אחד הזדמנות שווה לצוף ברמתו הוא.
{ מתוך הספר "ניסוי דוסאדי" }
8.6