- מציג ציטוטים 1 - 15 מתוך 31 תוצאות עבור הערך דוד בן_גוריון
» סדר רשימה לפי:
"
ההיסטוריה נעשית בידי העם לא בידי אנשים, מנהיג הוא משרת הכלל, משרת האידיאה; רוב המנהיגים המובילים שואבים את כוחם מהתמיכה וההיענות שהציבור מעניק להם.
8.6
 
"
הגיע הזמן שנחדל להאמין בכישוף. כישוף - זאת אמונה במילים. מי שאינו מאמין בכישוף ובמילים - הבין שהעניין יהיה עניין של הכרעה בכוח. אם יהיה לנו כוח לעשות זאת בעצמנו - נעשה את זה.
{ מתוך נאום בישיבת מנהלת העם (ה-12 במאי, 1948) }
8.1
   
"
צה"ל יכול לכבוש את כל השטח בין הירדן לים. אבל איזו מדינה תהיה לנו? בהנחה שיש בחירות ודיר יאסין לא המדיניות שלנו. תהיה לנו כנסת עם רוב ערבי. בין שלמות הארץ או מדינה יהודית, בחרנו במדינה יהודית.
{ מתוך נאום בכנסת (ה-4 באפריל, 1949) }
8.8
 
"
בלי עבודה עברית ובלי אדמה יהודית, הציונות נעשת פלסטר ונהפכת לחזון בדים.
9.1
 
"
המדינה כשלעצמה אינה המטרה, היא האמצעי למטרה - מטרת הציונות.
7.9
 
"
הציונות היא תנועה משיחית. זוהי אולי המילה היחידה ההולמת אותה, המייחדת אותה. זוהי תנועה, שעורגת לגאולת העם ולגאולת העולם.
8.3
 
"
לא באטריבוט הממלכתי, אלא בהתרכזות האומה העברית והתערותה במולדת כאומה שוות זכויות במשפחת העמים החופשיים, בה אני רואה את מהותה של הציונות.
8.4
 
"
ישנה לדעתי משימה אחת שאינה רגעית וחולפת אלא היא משימת הדור: עלייה וישובו של הדרום והנגב. נוכל לה אם נשתמש בשתי התכונות שנתברכנו בהן: חלוציות ומדע.
9
 
"
לא אוכל לקבל הצעה שלא להגן על המדבר - באשר אנו חייבים בהגנת תל-אביב. אם לא נעמוד על המדבר - לא תעמוד תל-אביב. קיומו של הנגב הוא אולי ממשי יותר מקיומה של תל-אביב.
{ מתוך ועדת הביטחון (ה-3 בפברואר, 1948) }
8.8
 
"
בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו - כי רק במאמץ מלוכד של עם מתנדב ומדינה מתכננת ומבצעת נוכל למשימה הגדולה של הפרחת השממה וישובה. מאמץ זה יקבע גורלה של מדינת ישראל ומעמדו של עמנו בתולדות המין האנושי.
{ מתוך נאום "משמעות הנגב" (ה-17 בינואר, 1955) }
9.7
 
"
מדינת ישראל אינה סובלת מציאות מדבר בתוכה. אם המדינה לא תחסל את המדבר, עלול המדבר לחסל את המדינה. הרצועה הצרה שבין יפו לחיפה ברוחב של 15-20 ק"מ, המכילה את רובו הגדול של העם בישראל, לא תעמוד לאורך ימים בלי יישוב רב ומבוצר במרחבי הדרום והנגב.
{ מתוך נאום "משמעות הנגב" (ה-17 בינואר, 1955) }
8.8
     
"
[על הקמת מדינת ישראל:] ידעתי שזה לא פשוט ולא קל, ומי שרודף אחרי הקלות - אל יילך בדרך זו. אבל, מי שיש לו אלוהים בליבו ומרגיש צורך ויכולת להשתתף במעשי בראשית - זו הדרך.
9.2