- מציג ציטוטים 10 - 20 מתוך 75 בקטגוריית נישואין
» סדר רשימה לפי:
"
עיקר השמחה לאישתו כשרואה אותה בעין חיובית תמיד רואה את הנקודות הטובות שלה ומשבח אותה ומחמיא לה.
{ מתוך הספר "בגן השלום" }
8.9
 
"
אין לנו באנושות דבר נקדש וראוי להיות מרומם כקדושת קשר ברית הנשואין.
{ מתוך הספר "עין אי''ה" }
9.6
 
"
התיאור הטוב ביותר לנישואין הוא ניצחון התקווה על הנסיון.
{ מתוך הספר "רופאים" }
8
 
"
נישואין מאושרים הם שיחה ארוכה הנראית תמיד קצרה מדי.
9.1
 
"
עבור גבר ממוצע, חמישים שנה של נישואין מספיקות בקושי כדי להבין אישה אחת.
9.8
 
"
איך נוצרים נישואים מאושרים? כל גבר ואישה שואלים זה את זה את השאלה הזאת... התשובה, לדעתי, מצויה בתגלית ההדדית שמגלים שניים שנישאים: כל אחד מהם מגלה את הצורך העמוק ביותר של האחר, ומספק את הצורך הזה.
10
 
"
הוא לא אבה לראות שהחיכוכים עם אשתו אפשר שיש לתלותם באווירה הדחוסה השוררת בבית, ונוח היה לו לתלותם בעצם טיבם של הנישואין - המצאה אבסורדית זו שאין לה קיום אלא בחסדיו של האל שאינם תמים לעולם. הלא הדבר הזה מנוגד לכל הגיון מדעי, ששני בני-אדם שכמעט אינם מכירים זה את זה, ואין כל קשרי דם ביניהם, והם בעלי אופיים שונים, והם שונים זה מה על פי חינוכם ותרבותם ואפילו על פי מינם, ששני בני-אדם שכאלה יימצאו מחויבים פתאום לגור יחד, לישון על מיטה אחת, להיות שותפים בשני יעודים שאולי הועידם הגורל ללכת בכיוונים הפוכים. הוא היה אומר: "זה הקושי שבחיי הנישואין, שהם מסתיימים בכל לילה לאחר ההתעלסות ויש לבנות אותם מחדש בכל בוקר לפני הארוחה."
{ מתוך הספר "אהבה בימי כולרה" }
9
 
"
"המילה האחרונה" היא המסוכנת שבמכשירים השטניים; ואל להם לבעל ולאישה להילחם כדי להשיגה יותר משהם יאבקו על חזקת פצצה לוהטת.
7
 
"
התחתנתי לאחרונה דווקא באותו יום שבו נולדתי, וזאת כדי שלא אשכח את יום הנישואים שלי.
9.5
 
"
כאשר גבר נשוי, הקסם שהוא מהלך על נשים פוחת במחצית, לפחות. אפילו על נשים נשואות. במיוחד על נשים נשואות, כיוון שהן חושבות שהן יודעות מה טיבם של בעליהם.
{ מתוך הספר "תצפית עבר" }
- -