- מציג ציטוטים 1 - 7 מתוך 7 בקטגוריית אמנות הלחימה
» סדר רשימה לפי:
"
כשהחלטת להרוג אדם, גם אם קשה לעשות זאת באופן מיידי, בל יעלה בדעתך לעשות זאת בדרך עקלקלה. דרך הסמוראי היא דרך מיידית. והכי חשוב שיסתער קדימה.
{ מתוך הסרט "גוסטדוג: דרכו של הסמוראי" }
9
 
"
רע מאוד כשדבר אחד הופך שניים. אל לאדם לחפש דבר נוסף בדרכו של הסמוראי. כך הוא לגבי כל מה שקרוי 'הדרך'. אם אדם מבין דברים בדרך זו, הוא אמור להיות מסוגל לשמוע אודות כל ה'דרכים', ולהיות יותר ויותר מכוונן ומסונכרן עם דרכו שלו.
{ מתוך הסרט "גוסטדוג: דרכו של הסמוראי" }
8.5
 
"
אחד החכמים אמר שמפגש עם אויב בשדה הקרב כמוהו כנץ שעט על ציפור; על אף שהוא חודר לתוך ענן של אלפי ציפורים, ליבו אינו שת לאף ציפור מלבד זו שסימן מלכתחילה.
{ מתוך הסרט "גוסטדוג: דרכו של הסמוראי" }
10
 
"
איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת-אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת-אלפים פעמים.
9.9
 
"
אמן לחימה אשר מתרגל אך ורק כדי לסגל לעצמו דפוס לחימה מסוים מאבד את החופש שלו. הוא הופך למעשה לעבדו של הדפוס שבחר, ומרגיש שהדפוס הוא הדבר האמיתי. זה מוביל לקיפאון, משום שדרך הלחימה אף-פעם אינה מבוססת על בחירה אישית או על העדפות, אלא על שינויים רגעיים מתמידים, ולוחם מאוכזב זה יגלה במהרה ששיטתו נטולת גמישות.
9.5
 
"
קרב לא מוכרע על-ידי אגרוף אחד או בעיטה אחת. למד לסבול, או שכור לך שומר-ראש. שכח מלנצח ולהפסיד; שכח מכבוד ומכאב. תן ליריבך לשרוט את עורך, ואתה נפץ את עורו; תן לו לנפץ את עורך, ואתה שבור את עצמותיו; תן לו לשבור את עצמותיך, וקח את חייו. אל תדאג להימלטות בלא-פגע - הנח את חייך לפניו.
9.7
 
"
ככל שהשרירים נינוחים יותר, כך יותר אנרגיה יכולה לזרום בגוף. שימוש במתיחת השרירים כדי "לעשות" את האגרוף, או לנסות להשתמש בכוח מאומץ כדי להפיל בן אדם, ישיגו רק את התוצאה ההפוכה.
9.1
 
1