- מציג ציטוטים 70 - 80 מתוך 180 בקטגוריית מוזיקה ואמנות
» סדר רשימה לפי:
"
אמנות איננה מילוי צורך קיים, אלא יצירה של צורך חדש. העולם לא נזקק לסימפוניה החמישית של בטהובן עד שהוא יצר אותה. כעת, לא נוכל לחיות בלעדיה.
9
 
"
טעות היא לחשוב שלהט היוצר משתקפת ביצירתו. האמנות מופשטת הרבה יותר ממה שאנו מדמים.
{ מתוך הספר "תמונתו של דוריין גריי", מפי הדמות 'באזיל הלווארד' }
9.6
 
"
פאפא יאנארוס מחה את עיניו בהתמרמרות. הביט סביבו פן ראה אותו מישהו בקלקלתו. התאפק; אולם הנעימה הזאת, שנים כה רבות לאחר ששמעה, עדיין הוספיה לקרוע את לבו. כאילו הוסרה הקליפה הדקה העוטפת את התוך של בני-האדם, הקליפה העשויה דאגות יום-יום ופשרות פחדניות, והנעימה העצורה התפרצה משוחררת, ללא רסן. כל הנוראות שחשש פאפא יאנארוס כי הן נמצאות בתוך תוכו ולא העז לחשוף אותן לאויר העולם, שוחררו על-ידי הנעימה הזאת, ופאפא יאנארוס הביט מזועזע במה שנגלה לו בקרבו ובקרב העולם.
{ מתוך הספר "פאפא יאנארוס" }
8
 
"
האמנות היא ניסיון ליצור אנושיות לצידה של המציאות.
9.3
 
"
ביוצרו עולם חדש האמן מציל את עצמו, ולעתים קרובות את זולתו.
9
 
"
"אתה מנגן כדי לשכוח את צרותיך, נכון?"

"אני יכול לראות שאתה אינך מנגן על אף כלי נגינה. על מה לעזאזל אתה מדבר? הצרות שלי נשארות בבית. האישה, הילדים, מה נאכל? איך נשיג בגדים? מה יהיה סופנו? לעזאזל! לא, כדי לנגן על הסאנטורי עליך להיות במצב רוח טוב, עליך להיות טהור. אם אישתי אומרת מילה אחת מיותרת, איך אוכל לפרוט על הסאנטורי? אם הילדים שלך רעבים, וצועקים עליך - נסה אז לנגן! כדי לנגן על הסאנטורי עליך להשאיר הכל מאחוריך, אתה מבין?"
{ מתוך הספר "זורבה היווני", מפי הדמות "אלכסיס זורבה" }
9
 
"
גם הבעת הרגש החזק ביותר אסור לה לעבור את גבול הטעם הטוב. גם כן המוזיקה, אסור לה לצרום את האוזן. היא צריכה לשמח את הלב, כלומר היא צריכה להישאר תמיד מוזיקה.
9.2
     
"
אני אקדח טעון געגועים.
{ מתוך השיר "שדות של אירוסים" }
8.8