- מציג ציטוטים 1 - 10 מתוך 26 בקטגוריית חטאים
» סדר רשימה לפי:
 
"
ג'ורדן ראה את זה שוב ושוב אצל האסירים שייצג - באיזו מהירות הופך אדם מהיישוב לחיה בכלוב. בעצם מדובר בפרדוקס הביצה והתרנגולת: האם הם חיות משום שהם בכלא... או שהם בכלא משום שהם חיות?
{ מתוך הספר "תשע עשרה דקות" }
9.7
 
"
כפי שתירס אינו צומח על אדמת טרשים, כך אינך יכול לצפות שיצמח טוב-לב מליבו של גנב.
{ מתוך הספר "ארכיפלג גולאג" }
6.3
 
"
אני לא מאמין לשמועות האלה בכלל- לפחות אינני מסוגל להאמין להן כשאני רואה אותך. החטא נרשם על פניו של אדם. אי אפשר להסתירו. אנשים מדברים לפעמיים על הרגלים מגונים חשאיים. אין כאלה. אם איזה אומלל מפתח נטייה מגונה כלשהי, היא תסתמן בקווי המתאר של פיו, בצניחת העפעפים שלו, אפילו בצורת ידיו... אבל אתה, דוריאן, עם פניך התמימות, הבהירות, הטהורות, ועלומיך השלווים, המופלאים - אני לא מאמין לשום דבר בגנותך.
{ מתוך הספר "תמונתו של דוריאן גריי", מפי הדמות 'באזיל הלווארד' }
7.8
 
"
המעילה בוצעה קודם כל בשל כך שהיא התאפשרה.
9.5
     
"
אין אדם עובר עבירה, אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות.
{ דף ג', ע"א }
9.9
 
"
ללטאות רבות יש מנגנון המאפשר להן להשיר את זנבן בעת מצוקה. על הזנב אפשר לוותר, והוא אמור להסיח את דעת רודפיהן. הללו נועצים את שיניהם במתַאבֵן ומפסידים את המנה העיקרית. אני מתבייש במעשה הוונדליזם שלי, כשם שאוגוסטינוס התבייש, כנראה, בשלו. אבל לכל אחד מאיתנו, ולכל אחד מכם, הקוראים, שרצים גדולים יותר בקופתו. על החטאים המבישים באמת אנחנו מעדיפים לשתוק. במסעדה האנושית מוגשים בעיקר זנבות. מי שיתבונן בזנב ולא ימהר מדי לנעוץ בו את שיניו, יוכל ללמוד לא מעט על הגוף האפל שממנו ניתק.
{ מתוך הספר "שבעת החטאים - רשימה חלקית" }
10
 
"
החטאים שלי מגינים עליי, אבל הם עלולים להרוג אותך!
8.9