- מציג ציטוטים 30 - 40 מתוך 213 בקטגוריית מתוך ספרים
» סדר רשימה לפי:
"
והם יצאו אל הגשם שהתחיל בינתיים, מליוני מיתרי בדולח שתמכו בעננים הכבדים.
{ מתוך הספר "למאטיס יש את השמש בבטן" }
- -
 
"
שוחוב היה נרדם, מרוצה לגמרי. הרבה הצלחות היו לו היום: לצינוק לא השליכו, לסוצגורוצוק שלחו בריגדה אחרת, בצהריים זכה במנת-גריסים נוספת, הבריגדיר סגר יפה עם הממונים את אחוז-הביצוע, את הקיר בנה שוחוב בעליזות, המסורית לא נתפסה בחיפוש, עבד קצת בערב למען צזר, וקנה טבק ולא חלה, החזיק מעמד. חלף יום שלא הקדיר אותו דבר. כמעט יום מאושר.
{ מתוך הספר "יום אחד בחיי איוואן דניסוביץ'" }
9
 
"
כן, פעמים רבות אני נזכר בה, ובאחד מכיסיי המרובים שמתי את סיפורה כדי לספר אותו שוב ושוב. הוא אחד מתוך לגיון ענק שאני נושא, כל אחד מהם ייחודי בדרכו. כל אחד מהם ניסיון - ניסיון שהוא זינוק ענקים - להוכיח לי שאתם, וקיומכם, שווים את זה.
הנה הוא, אחד מתוך קומץ.
גנבת הספרים.
{ מתוך הספר "גנבת הספרים" }
10
 
"
פוסידון, נמאס עליו הים שלו. תלת הקלשון שלו נשמט מידיו. שותק יושב על חוף מסולע, ושחף המום מנוכחותו חג במעגלים מהוססים סביב ראשו.
{ מתוך הספר "מחברות האוקטבו: המחברת הרביעית" }
10
 
"
מַכְשִׁירֵי הַטֶּלֶפוֹן הַיְשָׁנִים שְׁמוּרִים בַּזִּכְרוֹנוֹת. הַקּוֹל שֶׁעָלָה מִן הָאֲפַרְכֶּסֶת הִפְחִיד אוֹתָנוּ מִפְּנֵי שֶׁלֹּא הֵבַנּוּ אֵיפֹה הַפָּנִים.

עַכְשָׁיו אַתָּה יָכוֹל לִרְאוֹת בַּטֶּלֶפוֹן גַּם פָּנִים שֶׁרְחוֹקִים מְאוֹד. אֲבָל הַצַּעַר גָּדוֹל שִׁבְעָתַיִם דַּוְקָא מִפְּנֵי שֶׁאַתָּה רוֹאֶה אוֹתָם.
{ מתוך הספר "מצבי רוח" }
9.3
 
"
אוכל, להגיש רק בצלחת לבנה. משקה - למזוג רק בכוס של זכוכית, בלי צבע. יש כללים בדברים האלה, אם אתה רואה מסעדה עם נרות, אסור להיכנס לשם. נרות זה לא בשביל הרומנטיקה, זה סימן שיש לטבח משהו שהוא רוצה להסתיר.
{ מתוך הספר "רומן רוסי", מפי הדמות 'יעקב מירקין' }
9.1
 
"
גם הצוללת נאוטילוס היתה ונבראה ועדיין היא בחיים, חולפת בנבכי הים גדולה מוארת ונטולת-קול מתחת לאוקינוס אפרפר מצולב זרמים חמים בסובכי מערות תת-מימיות בשרשי האלמוגים בארכיפלאגוס מחליקה פנימה ופנימה בתנופה קישחת והיא יודעת לאן ולמה והיא איננה מונחת כאבן ולא כאשה עייפה.
{ מתוך הספר "מיכאל שלי", מפי הדמות 'חנה גרינבאום' }
5.5
 
"
בכמה מקומות נעצר מיכאל כדי להראות לי את התבניות הגיאולוגיות ולקרוא בשמן. האם יודעת אני כי הים הקדמון כיסה את ההרים האלה לפני מאות אלפי שנים?

"בסוף כל הזמנים שוב יכסה ים את ירושלים," אמרתי אני בתוקף.
{ מתוך הספר "מיכאל שלי", מפי הדמות 'חנה גרינבאום' }
6.4
 
"
"יש ספורט בספר?"

"סיף. קרבות. עינויים. רעל. אהבת אמת. שנאה. נקמה. ענקים. ציידים. אנשים רעים. אנשים טובים. הגברות היפות ביותר. נחשים. עכבישים. חיות מכל סוג ותואר. כאב. מוות. אנשים אמיצים. אנשים פחדנים, האנשים החזקים ביותר. מרדפים. בריחות. שקרים. אמיתות. תשוקה. ניסים."

"נשמע בסדר," אמרתי, ודי עצמתי עיניים.
{ מתוך הספר "הנסיכה הקסומה" }
10
 
"
גם אם איחשד בבורות או בצרות אופקים, אני מודה - אני אנאלפבית. קשה לי להעלות בדעתי כיצד עיון בספר יקדם את ענייני.
{ מתוך הספר "הכלב היהודי", מפי הדמות 'הכלב' }
8.5