- מציג ציטוטים 110 - 120 מתוך 213 בקטגוריית מתוך ספרים
» סדר רשימה לפי:
"
הו, אלוהים, אם אני בכלל משהו עם הגדרה קלינית, אני מן פרנואיד במהופך. אני חושד באנשים שהם זוממים לעשות אותי מאושר.
{ מתוך הספר "הגביהו את קורת הגג, נגרים" }
9.8
 
"
הקשנו את כוסותינו וטעמנו מן היין, יינה המצוין של כרתים, שעינו אדום כהה, כצבע דמו של ארנב. מששתית יין זה, חשת כאילו התאחדת עם דמה של הארץ עצמה, ונעשית כמן יציר ענק. עורקיך שפעו אונים, ולבך - טוב ונדיבות! אם היית קודם כבש, נהפכת לאריה. שכחת את כל הקטנות שבחיים, וכל מעצוריך ומוסרותיך הותרו ונפלו. מאוחד עם בני-אדם ובעלי-חיים ואלוהים, חשת כאילו היית לאחד עם תבל כולה.
{ מתוך הספר "זורבה היווני" }
6.8
 
"
חלמתי. חלום מצחיק. דומני שלא יצא זמן רב ואנו נפליג לאיזה מקום. שמע, ותצחק. כאן בחוף עמדה אניה, גדולה כעיר שלמה. הצופר צפר, והאניה עמדה להפליג. באתי במרוצה מן הכפר, כדי להגיע לאניה בעוד מועד, ובידי החזקתי תוכי. הדבקתי את האניה ועליתי על סיפונה. רב-החובל ניגש אלי במרוצה. 'כרטיס!' צעק. 'כמה עולה כרטיס?' שאלתי, והוצאתי מכיסי צרור שטרות-כסף. 'אלף דראכמות'. 'התיישב בדעתך', אמרתי לו, 'שמא יספיקו לך שמונה מאות?' 'לא, אלף'. 'יש לי רק שמונה מאות; קחם!' 'אלף!' אמר, לא פחות מזה! אם אין לך אלף, רד מן האניה מהר!' התרגזתי. 'שמע, קפיטן', אמרתי, 'לטובתך שלך קח שמונה מאות שאני מציע לך ולא - אתעורר, ידידי, ואז תפסיד את הכל!'
{ מתוך הספר "זורבה היווני", מפי הדמות "אלכסיס זורבה" }
10
 
"
בשכבי כך, בעיניים עצומות, דימיתי לשמוע את ישותי מנפצת את קליפתה וגדלה והולכת. באותו לילה חשבתי בבהירות, בפעם הראשונה בחיי, כי אף הרוח בשר הוא, אפשר דליל יותר, שקוף יותר, אפשר חפשי יותר, מכל מקום בשר הוא. והבשר הוא רוח, אפשר דחוס כלשהו, אפשר יגע ממסותיו המרובות, ושחוח תחת נטל המורשה שלו.
{ מתוך הספר "זורבה היווני" }
9
 
"
חיי נתעו בדרך לא-דרך, ומגעי עם בני אדם נתמעט עתה עד כדי שיחת-יחיד בלבד. ירדתי למן בירא עמיקתא כזו, שאילו חייב הייתי לבחור בין אהבה-לאשה ובין קריאת ספר על אודות האהבה, הייתי בוחר בספר.
{ מתוך הספר "זורבה היווני" }
- -
 
"
כל חייו היה במקום אחר. בין כאן - לשם. אבל מעולם לא ממש כאן, ואף פעם לא ממש שם.
{ מתוך הספר "המצאת הבדידות" }
9
 
"
ברוכים הבאים. אם יש גן עדן ככה הוא נראה, אם יש גהנום ככה הוא מרגיש. מוצב בופור.
{ מתוך הספר "אם יש גן עדן" }
9.6
 
"
אז אם אתם באמת לא מאושרים שם למטה וכל מיני אנשים אומרים לכם שאתם סובלים מבעיות תפיסה חמורות, חפשו את הדרך שלכם לכאן, וכשתימצאו תביאו אתכם קלפים, כבר די נמאס לנו מהג'ולות.
{ מתוך הספר "צינורות" }
9.9
 
"
פעמים רבות ראיתי חתול בלי חיוך, חשבה אליס, אך חיוך בלי חתול הוא הדבר הכי מוזר שראיתי בכל חיי.
{ מתוך הספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" }
10
 
"
...והמשיכה לומר לעצמה, במין צורה חולמנית, "חתול טורף עטלף?... טורף עטלף?" ולפעמים, "עטלף טורף...?" כי, אתם מבינים, כיוון שלא יכולה הייתה לענות לא על זה ולא על זה, כבר לא שינה לה הרבה באיזה סדר תנסח את הדברים.
{ מתוך הספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" }
9.8