- מציג ציטוטים 100 - 110 מתוך 213 בקטגוריית מתוך ספרים
» סדר רשימה לפי:
"
יש רגעים מסוימים בחייו של בן-אדם שאין בהם דקות אמיתיות, כך שאי-אפשר לספור אותן.
{ מתוך הספר "דולורס קלייבורן" }
9
 
"
אז מה קרה? ובכן, מה שקורה כל הזמן בעניינים כאלה, אני מתארת לעצמי, כשבוצע רצח והדבר נשאר בגדר סוד. החיים ממשיכים, זה הכל. אף-אחד לא צץ עם מידע של הרגע האחרון כמו בסרט, לא ניסיתי להרוג מישהו אחר, ואלוהים לא הלם בי למוות עם מכת-ברק. אולי הוא הרגיש שלשלח בי ברק בגלל ג'ו סנט ג'ורג' יהיה בזבוז של חשמל.
{ מתוך הספר "דולורס קלייבורן" }
7
 
"
מוקדם מאוד בחיי היה זה מאוחר מדי. בגיל שמונה-עשרה כבר היה מאוחר מדי. ההזדקנות היתה ברוטלית. היא פשתה על תווי-פניי, לאט לאט. עקבתי אחר ההזדקנות של פניי באותו עניין שהייתי מגלה, למשל, בקריאת ספר. פרצוף חדש זה, נצרתי אותו. קווי-המתאר דומים לכפי שהיו, אך נראה שהוא עצמו הרוס. פנים הרוסות יש לי.
{ מתוך הספר "המאהב" }
- -
 
"
"לא מוצא חן בעיני להרוג בחורה", אמר הספרדי.

"אלוהים עושה את זה כל הזמן; אם זה לא מפריע לו, זה לא צריך להדאיג אותך."
{ מתוך הספר "הנסיכה הקסומה" }
9.3
 
"
שום דבר אינו שחור לגמרי או לבן לגמרי, והלבן הוא לעיתים קרובות שחור שמסתתר, והשחור הוא לפעמים לבן שלא הצליח.
{ מתוך הספר "כל החיים לפניו", מפי הדמות 'אדון חמיל' }
9.5
 
"
נראה לי שכל תרבות שאיבדה את ראשה עד כדי צירוף הוראות שימוש לחבילת קיסמי שיניים איננה תרבות שבה אני יכול לחיות ולהשאר שפוי.
{ מתוך הספר "היו שלום ותודה על הדגים", מפי הדמות 'וונקו השפוי' }
10
 
"
ישנה אמנות, או נכון יותר מיומנות, של לעוף. הסוד טמון ביכולת ללמוד להשליך את עצמך אל הקרקע ולהחטיא.
{ מתוך הספר "החיים, היקום, וכל השאר" }
10
 
"
הקברן הוציא ממגירתו בונבוניירה של לשונות-חתולים, הקפיץ את תיבת-הקרטון השטוחה וסיפר כיצד בימים שקדמו למבצע סיני, כשישב עם נהגי האמבולנסים הפרטיים ליד הכניסה לבית-החולים תל-השומר והתחמם בשמש הסתוית, נעצרה לידו מכונית הרמטכ"ל. "בוא הנה, חייל," קרא לו דיין בניד אצבע. זיסר קם. "מדוע אתה לא עושה כלום?" שאל. "תראה, המפקד," ענה לו זיסר, "אם אני אהיה עסוק, אף אחד לא יהיה מרוצה, אפילו לא אתה." "מה התפקיד שלך?" הופתע דיין מחוצפתו של הרס"ר. "איש יחידת קבורה," השיב זיסר. ודיין היטיב את קשר הרטיה שעל ערפו, משך בחביבות את המצחיה על עיניו של זיסר והורה לנהגו להמשיך בדרכם.
{ מתוך הספר "עת הזמיר", מפי הדמות 'זיסר' }
9
 
"
ואז חשבתי על אנדי דופריין נוסע דרומה במכונית שלו עצמו, לבוש בחליפה נאה, ופשוט הייתי חייב לצחוק. העברתי חמישה-עשר יום בבידוד בקלי קלות; אולי כי חלק ממני היה עם אנדי דופריין. אנדי דופריין - האיש ששחה בחרא, ויצא נקי בצד השני. אנדי דופריין, בדרך לאוקיינוס השקט.
{ מתוך הספר "ריטה הייוורת' והבריחה משושנק" }
9.3
 
"
יום אחד הראו לו במנזר אחר גולגולת ילד בתוך תיבת-זהב: "של הקדוש קיריקו היא," אמר לו הנזיר המחזיק במפתחות חדר-הגנזים; כעבור כמה ימים הראו לו במנזר אחר עוד גולגולת גדולה מן הראשונה. "של הקדוש קיריקו היא," נאמר לו. פאפא יאנארוס לא התאפק: "הרי שלשום הראו לי גולגולת אחרת של אותו קדוש!" - "אם כן," השיב לו הנזיר, "ההיא של הקדוש בהיותו צעיר!"
{ מתוך הספר "פאפא יאנארוס" }
10