- מציג ציטוטים 50 - 60 מתוך 126 בקטגוריית ישראל
» סדר רשימה לפי:
"
בארץ הזו, הרוצה לשנות את הביוגרפיה משנה את שמו.
{ מתוך המחזה "ילדי הצל", מפי הדמות 'יורם' }
9.3
 
"
זה הדור דור ימות המשיח,
מנמנם ולקום מאחר,
הוא זקוק לנביא ומוכיח,
או לפחות - לשעון מעורר.
{ מתוך השיר "תוצרת הארץ" }
9.3
 
"
טקס מלכת היופי היה הקש האחרון ששבר את גבי, כמעט. לטקס הזה הייתה לי גם התנגדות אידיאולוגית עזה: ראשית, המדינה הצעירה בצרות צרורות, עתה זה נולדה ועדיין בחיתוליה, והבחורות הצעירות האלה כבר מתפשטות להן, אם כי בגדי הים של אז, זה ברור, היו חושפניים פחות מבגדי הים של היום. ושנית, הצעירות שלנו יכולות וצריכות להתגאות ולהתנאות בשכלן הטוב, ולא בגוף החטוב שלהן, כי הגוף הוא רק בשר ולא רוח, והבל היופי... המשמעות שלו היא שלילית לחלוטין ואנטי חינוכית. על מה ועל מי אנחנו מגדלים כאן את הדור הצעיר: על מלכת יופי או על חנה סנש, שאת עצמותיה העלו למולדת לפני כמה שבועות, ואת טקס הטמנת ארונה בהר הרצל לא סיקרתי משום מה.
{ מתוך הספר "לפיכך נתכנסנו" }
8.7
 
"
יהודי בישראל הוא כאדם בביתו, היכול להסתובב בנעלי בית, בעוד אשר בכל מקום אחר עליו ללכת תמיד כאילו בהרגשה שעליו לענוד עניבה, להסתיר חלק מן האינטימיות שלו.
8.4
 
"
"בגלל האבן הירושלמית הזאת," כתבה באחת מהן, "אין בעיר הזאת אפילו בית חדש אחד. כל בית בירושלים הוא בית ישן עוד לפני שגמרו לבנותו."
{ מתוך הספר "בביתו במדבר" }
9.2
 
"
אני מעדיף לחיות כאן תוך לחימה מתמשכת מלהיות חלק מן העם היהודי הנודד. כל מקרה של התפשרות יגרום לקירוב הקץ. כיוון שאין לי כוונות לספר לנכדים שלי על מדינת היהודים במאה העשרים כעל אפיזודה חולפת וקצרה באלפי שנות נדודים, אני מתכונן להיאחז כאן בכוח רב.
9.5
 
"
מה מצער, שאיננו יכולים להשיג שלום! הרי רק בזה רוצים כולנו, בסופו של דבר. פשוט, אין לנו עם מי לדבר.
8.9
 
"
בלי עבודה עברית ובלי אדמה יהודית, הציונות נעשת פלסטר ונהפכת לחזון בדים.
9.1
 
"
המדינה כשלעצמה אינה המטרה, היא האמצעי למטרה - מטרת הציונות.
7.9
 
"
הציונות היא תנועה משיחית. זוהי אולי המילה היחידה ההולמת אותה, המייחדת אותה. זוהי תנועה, שעורגת לגאולת העם ולגאולת העולם.
8.3