- מציג ציטוטים 50 - 60 מתוך 157 בקטגוריית חיים
» סדר רשימה לפי:
"
עכשיו אתה מבין, שכל הדברים הללו לא ייתכנו אלא בחלום. אתה מבין שאלה אינם אלא שגעונות ילדותיים, פירות מטופשים של דמיון שאינו מודע לעיוות שלו - במילה אחת, שאלה חלומות ואתה יוצרם. סימני החלומות מוחשיים כולם, היה עליך לזהותם מוקדם יותר.

זאת האמת, כפי שחשפתי אותה לפניך: אין אלוהים, אין יקום, אין מין אנושי, אין חיי העולם הזה, אין שמיים ולא גיהנום, הכול חלום - חלום אווילי וגרוטסקי. דבר אינו קיים מלבדך. ואתה אינך אלא מחשבה - מחשבה תועה, מחשבה חסרת תועלת, מחשבה חסרת בית, הנודדת אבודה בין הנצחים הריקים!
{ מתוך הספר "הזר המיסתורי", מפי הדמות 'שטן' }
7.9
 
"
ביזבזתי את חיי, חשבתי. אילו רק יכולתי ליטול מגבת ולקנח ולמחות כל מה שלמדתי, כל מה שראיתי ושמעתי, ולילך לבית-ספרו של זורבה, ולהתחיל באלף-בית הגדול, באלף-בית הממשי! מה שונה הדרך, שהייתי בורר לי. הייתי מקפיד על אילוף מושלם של חמשת חושי, ואף על אימון כל גופי כולו, למען ידע להינות ולהרגיש ולהבין. הייתי לומד לרוץ, להיאבק, לשחות, לרכוב, לחתור במשוטים, לנהוג במכונית, לירות ברובה. הייתי ממלא את בשרי נפש. הייתי משלים סוף-סוף בתוך הוויתי שלי בין שני הניגודים הנצחיים.
{ מתוך הספר "זורבה היווני" }
9.3
 
"
המציאות הנוכחית שלך אינה אלא השתקפות שלמה של השיעורים שעליך ללמוד.
{ מתוך הספר "הקדוש, הגולש והמנכ''ל" }
10
 
"
חיינו הינם שרשרת של רגעים; אם מחמיצים את הרגעים, מחמיצים את החיים.
{ מתוך הספר "הקדוש, הגולש והמנכ''ל" }
9
 
"
אינך צריך להיאבק כדי לחיות לפי רצונך; חיה כרצונך, ושלם את המחיר הנדרש.
{ מתוך הספר "אחד" }
9.8
 
"
מוכשר וראוי ככל שתהיה, לעולם לא תזכה בחיים טובים יותר, אם לא תדמיין אותם ותרשה לעצמך לזכות בהם.
{ מתוך הספר "אחד" }
9.2
 
"
צריך להיות שיכור תמיד. בזה מסתכם הכול; זו השאלה היחידה. כדי לא לחוש את משא הזמן הנורא הרוצץ את כתפיכם ומכריע אתכם עד עפר, צריך שתשתכרו בלי הרף. אבל ממה? מיין, משירה, ממוסר; כרצונכם - אבל, השתכרו.
{ מתוך השיר "השתכרו", מקבץ "הספלין של פריז" }
8.3
 
"
"אני צרפתייה," היא אמרה. "אתה אמריקאי. יש עולם של הבדל. אם אמריקאית נופלת למשכב היא מזדעזעת. איך קרה לה כדבר הזה? הרי יש לתקן זאת תכף ומיד. אולם הצרפתים מבינים שקודם את חי, ואז אתה מת, ואין מדובר בשערורייה. זה דבר שמתרחש משחר היקום. זה חייב לקרות, נכון? אם אנשים לא היו מתים, העולם היה כעת מקום די צפוף.
{ מתוך הספר "ג'ק ריצ'ר: האויב", מפי הדמות 'ז'וזפין ריצ'ר' }
8
 
"
העולם אינו בעצם אלא חדר ילדים גדול, מלא שעשועים שונים: עושר, כבוד, בריאות, חיים. יש ללמוד מן הילדים: נתקלקל צעצוע אחד, בכית רגע, ומיד קח צעצוע אחר ושבה נפשך למנוחה.
8
 
"
העולם מגיע אלינו כזרם אינסופי של חלקי פאזל אשר היינו רוצים להאמין שמתחברים איכשהו יחד, אך שאף-פעם לא עושים זאת בפועל.
{ מתוך הספר "ליילה: חקירה על אודות המידות" }
9