- מציג ציטוטים 20 - 30 מתוך 157 בקטגוריית חיים
» סדר רשימה לפי:
"
חיים פירושם, בסופו של דבר, נטילת אחריות למציאת התשובה הנכונה על בעיותיו של אדם וקיום התפקידים שהם מעמידים בלי הרף לפני כל יחיד ויחיד. תפקידים אלה - פשר החיים - שונים בכל אדם ואדם ובכל רגע ורגע. לפיכך אי אפשר להגדיר את פשר החיים באופן כללי. אין להשיב על שאלות בדבר פשר החיים בהצהרות כוללות.
{ מתוך הספר "האדם מחפש משמעות" }
10
 
"
זה הכתם האנושי... אנחנו משאירים כתם, אנחנו משאירים עקבות, אנחנו מטביעים חותם. טומאה, אכזריות, ניצול, התעללות, טעות, צואה, זרע – אין דרך אחרת להיות פה. ואין לזה שום קשר לאי-ציות. שום קשר לחסד או לישועה או לנחמה. זה מצוי בכל אחד. זה קבוע. זה טבוע. זה מגדיר אותנו. הכתם שנמצא שם מפני שהוא משאיר סימן. בלי שרואים אותו הוא כבר שם. הכתם כל כך מהותי, עד שבכלל לא דרוש לו סימן. הכתם שקודם לאי-ציות, שכולל אי-ציות ומשבש כל הסבר והבנה. ובגלל זה כל עניין הטוהרה הוא בדיחה אחת גדולה. בדיחה אכזרית... החלום על טוהר הוא מזעזע. הוא לא שפוי. מה זה החיפוש אחר הטוהר אם לא עוד ועוד טומאה? העובדה הבלתי נמנעת שכולנו יצורים מוכתמים. שחיים עם חוסר השלמות הנורא, היסודי. היא כמו היוונים.. כמו האלים שלהם. זאוס היווני, מסובך בהרפתקאות, לא מתבייש להביע את עצמו, גחמני, חושני, מחובר בכל הכוח לקיום העשיר של עצמו, לעולם אינו לבד ולעולם אינו נסתר. במקום זה הכתם האלוהי.
{ מתוך הספר "הכתם האנושי", מפי הדמות 'פאניה פרלי' }
7
   
"
מטרתי היא לא להשאיר למוות מאומה מלבד טירה שרופה.
9.8
 
"
חיי-אנוש - כמוץ לפני הרוח,
כי הגורל מגביה ומשפיל,
מוריד ומתרומם, ואין אדם
אשר ידע מה ילד-יום.
{ מתוך המחזה "אנטיגונה" }
10
 
"
אין אויב גדול מן האשליה. אלה שרגילים כל חייהם לקנות אשליות, גם המציאות בכבודה ובעצמה לא תעזור להם.
{ מתוך הספר "אין לי כח להיות עייפה" }
9.2
 
"
אמא שלי תמיד אומרת שהחיים הם כמו קופסת שוקולדים, אתה אף פעם לא יודע מה אתה הולך לקבל.
{ מתוך הספר "פורסט גאמפ" }
7.7
   
"
כשמתבוננים על החיים מקרוב, הם נראים כמו טרגדיה; כשמתבוננים מרחוק, הם נראים כמו קומדיה.
9.8
 
"
חיים פירושם, בסופו של דבר, נטילת אחריות למציאת התשובה הנכונה על בעיותיו של אדם וקיום התפקידים שהם מעמידים בלי הרף לפני כל יחיד ויחיד.
{ מתוך הספר "האדם מחפש משמעות" }
9.7