- מציג ציטוטים 10 - 20 מתוך 30 בקטגוריית מסעות
» סדר רשימה לפי:
"
היו ימים ששאפתי להפליג על שבעה ימים ולהכיר את העולם מכל עבריו, היום אני כבר יודע כי כל מה שהייתי עשוי לגלות במסעותי בעולם הגדול אפשר לגלות גם בכפרי. טיפת גשם על זגוגית חלוני, תשקף את הקשת בענן ממש כמו פני האוקיינוס, וכל השאלות שעשוי אדם לשאול יכול אני לשמוע אותן גם כאן, במרפסת ביתי. ואין שם, במקומות אחרים, תשובות רבות יותר.
{ מתוך הספר "בינת השכוי" }
9
 
"
טוב שיש סוף לנסוע לעברו, אך בסופו של דבר - המסע הוא שחשוב.
{ מתוך הספר "צד שמאל של החושך" }
8.5
 
"
בין כותלי בית הספר המפגש ביני לבין חברי הוא סטרילי. שולחנות העבודה (אלה שהיו פעם מעץ צבוע ירוק והיום פשוט פורמיקה) עדיין מלמדים את הילד את גבולות המגע הבין-אישי. ילדים עדיין חורצים בשולחן קו עבה, בינם לבין שכנם לספסל ואומרים זה לזה "אני עד כאן, אתה מכאן". בטיול מיטשטש החיץ. אחד מושיט לשני יד, עוזר לו לעבור מכשול קשה. חולקים אוכל זה עם זה, פורסים לרעב לחם בסולידריות שאין לה תחליף, במהלכו של קטע קשה, ויש קטעים קשים, לומדים להכיר ולהתחשב בחולשותיו של הזולת. או לכבד את תכונותיו האישיות. בטיול, בחוץ, במרחב שבין קו האופק למרחבי הרקיע מתגלים ילדים חבויים. אלה שביום יום נדחקים לעתים לשולי החברה, כי מלכת הכיתה או מלך הבנים מאפילים עליהם, הופכים לרגע למוליכי דעת קהל ודמויות אהודות ואהובות.
{ מתוך עיתון ''הארץ'' (ה-27 במאי, 1994) }
9
 
"
מי שמטייל במדבר,
לפי ספר תיירות או ספר היסטוריה,
כמו שוכב עם אישה,
לפי ספר תנוחות.
{ מתוך השיר "מי" }
9.2
 
"
זכור ושמור: חכם השביל מן ההולכים בו! אם עלית בו - אל תעזבנו כי הוא צודק תמיד.
10
 
"
תיירים אינם יודעים היכן היו; נוסעים אינם יודעים להיכן הם הולכים.
7
 
"
בני אדם שנוסעים כאחד בספינה, אפילו יש להם זה על זה, מאחר שזימנם המקום למקום אחד מעבירים על מדותיהם ונוהגים זה בזה אחווה.
{ מתוך הספר "תמול שלשום" }
9.8
 
"
לנוסע טוב אין תוכניות מקובעות, והוא אינו מתכנן להגיע.
10