- מציג ציטוטים 1 - 10 מתוך 703 בקטגוריית מדינה, מלחמה ושלום
» סדר רשימה לפי:
"
אמרו על אחד מן המלכים, שהיו יושבים אצלו לילה אחד אנשים רבים, וקם הוא בעצמו ותקן הנר שלא יכבה. אמרו לו למה לא צויתנו, אמר להם מלך קמתי ומלך שבתי.
{ מתוך הספר "אורחות צדיקים" }
9.5
 
"
כל פעולה היא תוצר של תשוקה בסיסית, והעצה הטוב ביותר שאני יכול לתת לאלו הרוצים לשכנע, בין אם בעסקים, בבית, בבית-הספר או בפוליטיקה היא: לפני הכל, עורר באדם השני תשוקה להוטה.
{ מתוך הספר "השפעה על התנהגות אנושית" }
8.4
 
"
נופש הוא לא דאגה משנית לדמוקרטיה. זוהי דאגה עיקרית, משום שסוג הבילוי שאנשים עושים לעצמם מכתיב את סוג האנשים שהם יהפכו להיות, ואת סוג החברה שהם בונים.
7.3
 
"
זו חובת האזרח לתמוך בממשלה - לא חובת הממשלה לתמוך באזרח.
5.5
 
"
... כי אנחנו, המקיצים בכל בוקר במדינה יהודית כאילו דבר מובן מאליו הוא, הקוראים בעיתון עברי דברי ביקורת, כאילו כך היה הדבר מאז ומעולם... המשלמים מיסים בעלי שמות עבריים כאילו מנהג אבותינו בידנו, מוכרחים לפסוק לעתים מרדיפתנו אחר המחר כדי לתת דעתנו, בכל יראת הכבוד, אל האתמול. הוא אמנם חלף, ולא ישוב עוד... אבל הוא השאיר משהו, שממנו לא נוכל להפטר לעולמים. את היסוד שלנו - שבלעדיו אי אפשר לבנות. את השורשים שלנו - שבלעדיהם לא נוכל לצמוח.
9.3
 
"
אין מהפכה סופית. מהפכות הן אינסופיות.
{ מתוך הספר "אנחנו" }
8.8
 
"
לאדם אין מטרה אחרת בעולם מאשר להשמיד את האישיות הפרטית שלו ובמקומה להעמיד ישות חברתית לחלוטין.
{ מתוך הספר "מכתבים פילוסופיים" }
5.5
 
"
הבעיה עם סוציאליזם היא שבמוקדם או במאוחר הכסף של אחרים אוזל לך.
9.4
 
"
פוליטיקה, ובייחוד זו מהזן הדמוקרטי, היא תחרות בין תוכניות. הצלחה טמונה ביכולת ליישם את התוכניות, ולא בתוכן שלהן.
7.7
 
"
[על דמוקרטיה] רעיון העוועים הזה שמבוסס על האשליה הנימוסית שכל הדעות שוות ערך. רק שמשום -מה זה חל על תחום הפוליטיקה, אף פעם לא על עניינים כגון שרברבות או ניווט באוקיינוס או תרגום מסנסקריט.
{ מתוך הספר "ראש העיר הטוב" }
9.8