- מציג ציטוטים 120 - 130 מתוך 427 בקטגוריית ספרים וכתיבה
» סדר רשימה לפי:
"
מי שבולע את הסברסים עם הקוצים שלא יקטר שיש לו טחורים.
{ מתוך הספר "געגועי לקיסנג'ר" }
8
 
"
יש שני סוגים של אנשים, אלה שאוהבים לישון ליד קירות, ואלה שאוהבים לישון ליד אלה שידחפו אותם מהמיטה.
{ מתוך הספר "געגועי לקיסנג'ר" }
9.5
 
"
הוא שתק.

"על מה אתה חושב עכשיו?"

זה לא נראה לו חכם לגלות לה שבדמיונו ראה את עצמו מבשל אותה בסיר גדול של קניבלים, וצוחק צחוק מרושע בשעה שהיא טובעת בתוך המרק תוך זעקות ייסורים.

"על כלום", אמר בקצרה.

"אוקיי, אז אני אגיד לך על מה אני חושבת."

אלוהים, את מי זה מעניין? אבל הוא נתן לה לדבר, זה איפשר לו לנוח.
{ מתוך הספר "הרמת מסך", מפי הדמויות זהבה (פסיכולוגית) וירדן (מטופל) }
7.3
 
"
אילו יכולתי לקרוע את ליבי מחזי ולהשליכו אל הזרם אזי כאבי וכמיהתי היו באים אל קיצם ויכולתי סוף סוף לשכוח.
{ מתוך הספר "על נהר הפיאדרה שם ישבתי גם בכיתי" }
9.4
 
"
הגיל הוא גנב נורא. בדיוק כשאתה מתחיל לתפוס את החיים, הוא שומט את הקרקע מתחתיך ומכופף אותך. הוא מכאיב לך ומערפל את מחשבתך וגורם לסרטן להתפשט חרישית בגופה של זוגתך.
{ מתוך הספר "מים לפילים" }
- -
 
"
"מחכים לגודו" הוא יוצא-דופן בכך שמדובר במחזה פופולרי בנושא לא-פופולרי. הפופלריות של המחזה היא סטירת-לחי עבור כל מי שטוען שכדי להיות מחזאי כישרוני צריך להיות "איש התיאטרון". למיטב ידיעתי, ייתכן שמר סמואל בקט לא היה מאודו מאחורי-הקלעים עד הצגת-הבכורה של "מחכים לגודו". אולם, המחזה שלו ממחיש מחזאות מושלמת. יוצר המחזה השיג את הבלתי-אפשרי כביכול - מחזה אשר לא קורה בו דבר, אך אשר מצליח לרתק קהל שלם אל המושב. יותר מכך, כיוון שהמערכה השנייה דומה פחות או יותר לראשונה, הוא הצליח לכתוב מחזה שלא קורה בו דבר, פעמיים.
8.5
 
"
שום דבר לא קורה, אף אחד לא בא, אף אחד לא הולך, זה נורא!
{ מתוך המחזה "מחכים לגודו", מפי הדמות 'אסטראגון' }
8.5
 
"
"...מערכת החוק עוסקת בדברים השייכים לעולם זה, ותו-לא. העולם שבו צל הוא צל ואור הוא אור, יין ויאנג הם יין ויאנג, אני אני, והוא - הוא. אבל אתה אינך שייך לעולם זה, איש צעיר. העולם שאתה שייך אליו נמצא מעל לעולם הזה או מתחתיו."

"מה עדיף?" שאלתי מתוך סקרנות צרופה, "מעל או מתחת?"

"זה לא שאחד מהם עדיף" אמר... "זו לא שאלה של טוב או רע. הנקודה היא, לא להתנגד לזרם. אתה עולה כשאתה אמור לעלות ויורד כשאתה אמור לרדת. כשאתה אמור לעלות, מצא את המגדל הגבוה ביותר וטפס לראשו, כשאתה אמור לרדת מצא את הבאר העמוקה ביותר ורד לתחתית. כשאין זרימה, השאר במקומך. אם תתנגד לזרימה, הכול יתייבש. אם הכול מתייבש, העולם נעשה אפלה."
{ מתוך הספר "קורות הציפור המכנית" }
10
 
"
שמעתי פעם ברדיו איזה חכם מדבר, שאמר שאנחנו זה כל מה שמעל הטבע שלנו. יש את הטבע שלנו, וזה אנחנו, החיות, הגורילות, שאם אנחנו רעבים אז נרצה להרוג את ההוא לפנינו בתור במקדונלד'ס, ואם אנחנו ממהרים אז נחתוך את כל הפקק, ואם אנחנו רוצים עוד כסף אז נעגל קצת פינות, ואם אנחנו חרמנים אז נבגוד קצת, ואם אנחנו רוצים עוד כבוד אז נשקר קצת. אבל יש גם את האפשרות האחרת: לא להיות גורילה, להתגבר. לקלוט את עצמך ברגעים האלה ולעצור הכל ולהתגבר. וזו גם הבחירה החידה שלנו בחיים, כי מקדונלד'ס או בורגר ראנץ', פרטנר או סלקום, יס או הוט, זה לא בדיוק בחירה. הבחירה היא האם אני נכנע או מתגבר, כועס או מוותר, אוהב או שונא.

אז להגיד "ככה אני" זה לא תירוץ. כולנו ככה. השאלה אם אתה רוצה להתגבר על ה"ככה אני" ולהיות אדם, או להיכנע לו ולהיות גורילה.
{ מתוך הספר "קציצות" }
9.9
 
"
כל פתית של שלג הוא אנחה של אישה דואבת אי-שם בעולם. וכול האנחות שעולות אל השמיים מצטברות לעננים ואחר-כך נשברות לרסיסים קטנים שנופלים דומם על האנשים שמתחת.
{ מתוך הספר "אלף שמשות זוהרות" }
7.9