- מציג ציטוטים 1 - 15 מתוך 24 תוצאות עבור הערך מהאטמה גנדי
» סדר רשימה לפי:
 
"
כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות. אך חשוב מאוד שתעשה אותו, כי איש לא יעשה אותו מלבדך.
9.3
 
"
עלינו להיזהר מלייחס למבצע זה מאפיינים של ניצחון. מלחמות אין מנצחים באמצעות פינויים, אם כי בתוך מבצע פינוי זה ישנו ניצחון ראוי לציון.
{ מתוך נאום לאחר 'מבצע דינמו' (ה-4 ביוני, 1940) }
7.8
 
"
עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם.
9.9
 
"
עריצי העבר מעולם לא נעשו מטורפים כפי שנראה שנעשה היטלר. והוא עושה זאת עם להיטות דתית. היות והוא מציע דת חדשה של לאומניות בלעדית ומיליטנטית, בה כל מה שבלתי-אנושי הופך אקט של אנושיות שיש לתגמל כעת ובעתיד. הפשע של נוער מטורף ללא ספק, אך עשוי ללא חת, משתרע על פני כל הגזע שלו באכזריות מפליאה. אילו יכלה להיות מלחמה צודקת בשם ולשם האנושות, מלחמה נגד גרמניה, כדי למנוע את הרדיפה הזדונית של גזע שלם, תהיינה מוצדקת לגמרי. ברם איני מאמין בשום מלחמה. לפיכך, דיון על מעלותיה ומגרעותיה של מלחמה שכזו הוא מחוץ לתחום או לאופק שלי.
{ מתוך הספר "גנדי - מקבץ יצירות", כרך 74 (1938) }
8.5
 
"
פלסטין שייכת לערבים באותה מידה שאנגליה שייכת לאנגלים או צרפת לצרפתים. לא-צודק ולא אנושי לכפות את היהודים על הערבים... ודאי יהיה זה פשע נגד האנושות להנמיך את הערבים הגאים כדי להשיב את פלסטין ליהודים, חלקית או בשלמותה, כביתם הלאומי. הדרך היותר צודקת תהיה להתעקש על יחס הוגן ליהודים היכן שהם נולדים ומתרבים. היהודים שנולדים בצרפת הם צרפתים בדיוק באותה מידה שהנוצרים שנולדים בצרפת הם צרפתים.
{ מתוך הספר "גנדי - מקבץ יצירות", כרך 74 (1938) }
5
 
"
הקריאה לבית-לאומי ליהודים איננה מוצאת חן בעיניי במיוחד. הרשות לכך נדרשת בתנ"ך ובעקשנות בה היהודים השתוקקו לשוב אל פלסטין. מדוע שלא יעשו, כאנשים אחרים עלי-אדמות, את המדינה בה נולדו ומצאו פרנסתם לביתם?
{ מתוך הספר "גנדי - מקבץ יצירות", כרך 74 (1938) }
4.8
 
"
שים לב למחשבותיך; הן הופכות למילותיך. שים לב למילותיך; הן הופכות למעשיך. שים לב ושפוט את מעשיך; מעשים הופכים להרגלים. הֶיֵה מודע להרגליך; הם הופכים לערכים שלך. הָבֵן וקבל את הערכים שלך; הם הופכים לגורלך.
9.9
 
"
השדים היחידים בעולם הם השדים שבלבנו. שם צריך להתחולל הקרב.
9.9
 
"
מה זה משנה למתים, ליתומים ולחסרי הבית אם ההרס המטורף נעשה בשם הטוטליטריות או בשמם המקודש של החירות והדמוקרטיה?
9.6
 
"
רפורמה חברתית תתאפשר רק לנוכח שינוי אישי, כן ואמיתי של יחידים רבים. התיקון של היחיד הוא התיקון של החברה.
9.7
 
"
ברגע שעבד מאמין כי לא ימשיך להיות עבד, כבליו נושרים. הוא משחרר את עצמו ומורה את הדרך לאחרים. חירות ועבדות הם מצבים נפשיים.
8.9
 
"
כל פעם שאני מתייאש, אני נזכר שלאורך כל ההיסטוריה, דרך האמת והאהבה תמיד ניצחה. תמיד היו עריצים ורוצחים, ולפעמים הם נראים בלתי מנוצחים אבל בסוף, הם תמיד נופלים. תחשבו על זה, תמיד...
9.8
   
"
רק כוחה של הנשמה יכול להתגבר על כוחה של החרב.
9.8