- מציג ציטוטים 15 - 28 מתוך 28 תוצאות עבור הערך עמוס עוז
» סדר רשימה לפי:
"
ועכשיו הגיע תורו של וידוי נורא. אני מתנגד לשמירת הטבע. עצם האידיאל של "שמירה" אינו מקובל עליי. כמעט בשום תחום מתחומי החיים. לא באנו לעולם כדי לשמור או לשמר איזה דבר: מצוות, מעשי אבות, טבע או מורשת תרבות. יש איזה עיוות בכל מסורת ובכל הלך נפש אשר במרכזו עומד מעשה של "שימור". אין אנו יורשיו של מוזיאון, ולא באנו לעולם כדי להסיר בסבלנות את האבק מעל מוצגים או כדי לצחצח את הזגוגיות ולהוליך להקות של מבקרים הולכים על בהונותיהם משכיית חמדה לשכיית חמדה. אין אנו קיימים אך ורק כדי לשמר: מסורת אבות או פלאי טבע, זיכרונות ילדות או חפצי קודש. פן יהיו חיינו לחיי פולחן. העולם אינו מוזיאון. גם הטבע אינו מוזיאון. גם התרבות אינה מוזיאון, מותר לגעת! מותר להזיז, לקרב, להרחיק, לשנות ולהטביע את חותמנו אנו. גע באבן, גע בחי, גע בזולת.
{ מתוך היצירה "אהבת הארץ: נגד שמירת הטבע" }
7.5
 
"
בין בחורה וגבר ידידות זה דבר שממש לא בא בחשבון: אם יש ביניהם חשמל, אז כבר לא יכולה להיות ביניהם ידידות. ואם אין ביניהם חשמל, אז בכלל לא יכול להיות ביניהם כלום.
{ מתוך הספר "חרוזי החיים והמוות" }
8.8
 
"
החיים? נתיב קוצים שבו נעבור זוחלים.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
7
 
"
יש אושר בעולם והייסורים אינם היפוכו.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
8.3
 
"
הנורמליות היא בריחה מהחיים.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
10
 
"
כל יום שעובר הוא עוד עמק ועוד גבעה שהמוות כבש מידינו.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
7.6
 
"
אופיו של אדם נוצר בידי ההרגל.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
8.6
 
"
אדם חייב לעשות למען האחרים ולא להעלים עין; אם הוא רואה שריפה, עליו לנסות ולכבות אותה; אם אין ברשותו דלי מים, הוא יכול להשתמש בכוס; אם אין לו כוס, יש לו כף, ואם אין לו כף - אז יש לו כפית.
8.9
 
"
התורשה, הסביבה שחינכה אותך והמעמד החברתי, כל אלה הם כמו קלפים שמחלקים לך באופן עיוור לפני תחילת המשחק. בזה אין שום חופש, העולם נותן ואתה לוקח, בלי שום אפשרות לבחור. השאלה היא מה עושה כל אחד עם הקלפים שחילקו לו. הלא יש מי שמשחק בקלפים לא כל כך טובים באופן יוצא דופן, ויש מי שבדיוק להפך, מבזבז ומפסיד הכל אפילו בקלפים נפלאים. אבל החופש איך לשחק תלוי באופן אירוני במזל של כל אחד, בתבונה, באינטואיציה וכמובן בהעזה, ואם כך אז מה סוף סוף נשאר לנו? לא הרבה: החופש לצחוק ממצבנו או להתאבל עליו, להשתתף במשחק או לפרוש, הבחירה היא בין לעבור את החיים האלה בערנות או בנמנום.
{ מתוך הספר "סיפור על אהבה וחושך" }
8.6
 
"
אם לפעמים נדמה לרגע שבכל זאת יודעים משהו זה עוד יותר גרוע, מפני שמוטב לחיות בלי לדעת שום דבר מאשר לחיות בטעות, אבל מי בעצם יודע? במחשבה שניה, אולי דוקא הרבה יותר קל לחיות בטעות מאשר בחושך.
{ מתוך הספר "סיפור על אהבה וחושך" }
8.8
 
"
אי אפשר לחנך לאהבה. לא לאהבת הארץ ולא לאהבת הנוף. באהבה אפשר להדביק את הזולת, אהבה אפשר לשמר לפעמים, אבל לא ביד רמה ולא בזרוע נטויה.
9.9
 
"
מי שמאוהב בחלומות שלו, שלא ינסה להגשים אותם. מי שמנסה להגשים את חלומותיו כדאי שידע שמחיר ההגשמה הוא פשרה.
8.2
 
"
העובדות יכולות להיות האויב הגדול ביותר של האמת.
8.1