- מציג ציטוטים 15 - 30 מתוך 37 תוצאות עבור הערך דאגלס אדאמס
» סדר רשימה לפי:
"
בני אדם, אשר כמעט יחודיים בזה שביכולתם ללמוד מן הנסיון של אחרים, יוצאי דופן גם בחוסר הרצון הבולט שלהם לעשות כך.
9.8
 
"
אין בעיה כל-כך מסובכת עד שאתה לא יכול למצוא לה תשובה פשוטה מאוד אם תביט בה בדרך הנכונה.
9.7
 
"
העובדה שכל דבר שימושי להפליא התפתח מתוך מקריות בלבד היא צירוף מקרים משונה ובלתי-אפשרי כל כך עד שברי-דעת מסוימים בחרו לראות בזאת הוכחה סופית וחד-משמעית לאי-הקיום של אלוהים. הטיעון הוא פחות או יותר כזה:

'אני מסרב להוכיח שאני קיים', אומר אלוהים, 'שכן הוכחה נוגדת אמונה ובלי אמונה אין אני ולא כלום'. 'אבל', אומר האדם, 'דג הבבל מסגיר אותך, לא? לא מתקבל על הדעת שהתפתח במקרה. זה מוכיח שאתה קיים, ולפיכך, על פי טיעוניך שלך, אינך קיים. מ.ש.ל'. 'או, אלוהים', אמר אלוהים, 'על זה לא חשבתי.' ובו במקום מתפוגג בעננת היגיון. 'אה, זה היה קל', אומר האדם, ובתור הדרן ממשיך ומוכיח ששחור הוא לבן ונהרג במעבר החצייה הקרוב.
{ מתוך הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" }
9.1
 
"
הם נסחפו למעלה, הסתחררו לאיטם סביב עצמם, כמו זרעי שקמה הנופלים בסתיו מעץ השקמה, רק בכיוון ההפוך.
{ מתוך הספר "היו שלום ותודה על הדגים" }
8.3
 
"
הרופא שלי אומר שיש לי ליקוי תפקודי בבלוטת תחושת האחריות הציבורית וחסר מולד בסיבים מוסריים, וכי אני פטור לפיכך מהצלת יקומים.
{ מתוך הספר "החיים, היקום וכל השאר" }
10
 
"
מוסר ההשכל שאפשר להוציא מסיפור זה: אין להשליך את האות ק' לעבר ליגוסטרום, אבל למרבה הצער יש מקרים שבהם הדבר הוא בבחינת בלתי נמנע.
{ מתוך הספר "המסעדה שבסוף היקום" }
7
 
"
ההיסטוריה של כל ציביליזציה גלאקטית בעלת חשיבות מוכיחה, כי הן עוברות שלושה שלבים ברי הבחנה: השרדות, חקר ותחכום. הידועים גם כשלבי ה-'איך' ה-'למה' וה-'היכן'. את השלב הראשון, למשל מאפיינת השאלה 'איך נאכל?', את השלב השני השאלה 'למה אנחנו אוכלים?' ואת השלישי מאפיינת השאלה 'היכן נאכל צהריים?'
{ מתוך הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" }
9.8
 
"
אנשי כדור הארץ, שימו לב בבקשה. כאן פררסטטניק ווגון ילטץ מהמועצה הבין-גלאקטית לתכנון העל-חלל. תוכניות הפיתוח לאזורי הספר של הגלקסיה מצריכות סלילת דרך אקספרס על-חללית, שתעבור דרך מערכת הכוכב שלכם. למרבה הצער, הפלנטה שלכם היא אחת מאלה שנועדו להריסה. התהליך יארך מעט פחות משתי דקות, במושגים הארציים שלכם. תודה.
{ מתוך הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" }
9
   
"
בהתחלה חשבנו שהמחשב האישי הוא מחשבון. אז גילינו איך להפוך מספרים לאותיות בעזרת ASCII וחשבנו שהוא מכונת-כתיבה. אז גילינו את הגרפיקה, וחשבנו שמדובר בטלוויזיה. עם בוא האינטרנט, גילינו שמדובר בחוברת.
9.3
 
"
כתבתי פרסומת עבור אפל: 'מקינטוש - אנחנו אולי לא עושים הכל נכון, אבל לפחות ידענו שהמאה עומדת להסתיים'.
9.8
 
"
האדם הניח תמיד כי הוא אינטיליגנטי יותר מהדולפינים, וזאת משום כל אותם הישגים שהצליח להשיג - הגלגל, ניו-יורק, מלחמות וכיוצא באלה. בעוד שכל מה שהדולפינים עשו מסתכם בלהשתכשך במים ולבלות זמנם בנעימים. לעומת זאת האמינו הדולפינים תמיד כי הם אינטיליגנטיים הרבה יותר מהאדם, מאותן הסיבות בדיוק.
{ מתוך הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" }
10
 
"
טעות נפוצה שאנשים עושים כשהם מנסים ליצור משהו חסין-תקלות לחלוטין היא לזלזל בתחכום של שוטים מוחלטים.
{ מתוך הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" }
9.7
 
"
שום דבר לא נע במהירות גבוהה יותר ממהירות האור, להוציא אולי חדשות רעות, המצייתות לחוקים מיוחדים משלהן.
{ מתוך הספר "לא מזיק ברובו" }
9.9
 
"
כל מה שקורה, קורה. כל מה שבעצם העובדה שהוא קורה, גורם למשהו אחר לקרות, גורם למשהו אחר לקרות. כל מה שבעצם העובדה שהוא קורה, גורם לעצמו לקרות שוב, קורה שוב. אבל זה לא אומר שכל זה קורה בסדר כרונולוגי דווקא.
{ מתוך הספר "לא מזיק ברובו" }
9.3