- מציג ציטוטים 1 - 9 מתוך 9 בקטגוריית אבסורד (פילוסופיה)
» סדר רשימה לפי:
"
הדיון שלי מבקש לשמור אמונים לודאות שעוררה אותו. ודאות זו היא האבסורד. הרי זה הפירוד בין הרוח השואפת לבין העולם המאכזב. געגועי לאחדות, היקום העשוי קרעים-קרעים והסתירה הקושרת אותם יחדיו.
{ מתוך הספר "המיתוס של סיזיפוס" }
8.4
 
"
"הלא כל בני האדם שואפים להגיע אל החוק", אומר האיש, "איך זה קרה שבמשך כל השנים הרבות לא ביקש איש מלבדי להיכנס?" שומר הסף רואה בבירור שקרב קיצו של האיש, וכדי להבקיע אל שמיעתו הגוועת, הוא שואג באוזנו: "איש מלבדך לא יכול היה לקבל כאן רשות להיכנס, משום שהפתח הזה נועד רק לך. עכשיו אני הולך וסוגר אותו".
{ מתוך "המשפט" }
8.3
 
"
אני משאיר את סיזיפוס לרגלי ההר! אדם חוזר ומוצא תמיד את משאו. אבל סיזיפוס מלמד אותנו את הנאמנות העילאית, השוללת את האלים ומרימה סלעים. גם הוא סבור, כי הכל טוב. עולם זה, שמעתה אין לו אדון, אינו נראה לו עקר או חסר ערך. כל גרגר באבן זו, כל הבהוב מינרלי של הר זה שטוף הלילה כשלעצמו הוא עולם. עצם המאבק על הפסגות די בו כדי למלא לבו של אדם. עלינו לתאר לעצמנו את סיזיפוס מאושר.
{ מתוך הספר "המיתוס של סיזיפוס" }
9.7
 
"
כשהכל מתגלגל בכי-רע, מה רב הוא הגיל לבחון את נפשך ולגלות את כוח-הסבל והאומץ שלה! אויב כל-יכול הסמוי מן העין - יש קוראים לו אלוהים, יש קוראים לו שטן - דומה כאילו מסתער הוא עלינו להשמידנו; אבל אין אנו נשמדים. מדי פעם בפעם כשאנו בני-האדם, יוצאים כמנצחים, אף-על-פי שלכאורה הננו מובסים כליל, הרינו חשים גיל וגאווה בל-יתוארו. השלווה החיצונית נהפכת לאושר עליון בל-יעורער.
{ מתוך הספר "זורבה היווני" }
9
 
"
היה זה כאילו פרץ הזעם העיוור הזה טיהר אותי כליל, סילק ממני כל שמץ של תקווה; ואז, עם מבט מוטה אל הרקיע האפל בעל שלל הסימנים והכוכבים - אז, בפעם הראשונה, הראשונה בהחלט, פתחתי את ליבי אל האדישות הנדיבה של היקום.
{ מתוך הספר "הזר" }
9.7
 
"
היא אמרה, "אם תלך לאט, אתה מסתכן במכת חום. אולם, אם תלך מהר, תתחיל להזיע, ובישיבתך בכנסייה תחטוף הצטננות." הבנתי את הנקודה שלה. כך או כך אין מוצא.
{ מתוך הספר "הזר" }
9.2
 
"
אדם אמר ליקום: 'אני קיים!', על אף זאת, השיב היקום, 'עובדת קיומך לא יצרה בי שום תחושה של מחויבות'.
9.3
 
"
עולם זה כשלעצמו אינו הגיוני, וזה כל שאפשר לומר. עם זאת, האבסורד הגדול הוא העימות שבין העולם הבלתי רציונאלי הזה לבין הכמיהה הפראית לבהירות, שקריאתה מהדהדת בלב אנוש.
9.6
 
"
האבסורד פורץ מתוך הקונפליקט שבין הקריאה האנושית ובין השתיקה הבלתי-הגיונית של העולם.
{ מתוך הספר "המיתוס של סיזיפוס" }
9.8
 
1