- מציג ציטוטים 60 - 70 מתוך 427 בקטגוריית ספרים וכתיבה
» סדר רשימה לפי:
"
להגדיר מהו מדע בדיוני זה קשה כמעט, אם כי לא פופולארי, כמו להגדיר מהו פורנו... בשני המקרים הבעיה היא היכן למתוח את הקו.
7.8
 
"
"יש ספורט בספר?"

"סיף. קרבות. עינויים. רעל. אהבת אמת. שנאה. נקמה. ענקים. ציידים. אנשים רעים. אנשים טובים. הגברות היפות ביותר. נחשים. עכבישים. חיות מכל סוג ותואר. כאב. מוות. אנשים אמיצים. אנשים פחדנים, האנשים החזקים ביותר. מרדפים. בריחות. שקרים. אמיתות. תשוקה. ניסים."

"נשמע בסדר," אמרתי, ודי עצמתי עיניים.
{ מתוך הספר "הנסיכה הקסומה" }
10
 
"
גם אם איחשד בבורות או בצרות אופקים, אני מודה - אני אנאלפבית. קשה לי להעלות בדעתי כיצד עיון בספר יקדם את ענייני.
{ מתוך הספר "הכלב היהודי", מפי הדמות 'הכלב' }
8.5
 
"
ובסופו של חשבון, גם אם אני פונה אליכם, לא בשבילכם אני כותב.
{ מתוך הספר "נוטות החסד" }
10
 
"
"מכתבים הם רק פיסות נייר," אמרתי. "שירפי אותם, ומה שנשאר בליבך יישאר; שימרי אותם, ומה שייעלם ייעלם."
{ מתוך הספר "יער נורווגי", מפי הדמות 'טורו ווטנבה' }
9
 
"
הם יגדלו עם מה שהפסיכולוגים נהגו לכנות שנאה "אינסטינקטיבית" לספרים ולפרחים. יהיו להם רפלקסים מותנים בלתי הפיכים. כל ימי חייהם יהיו מחוסנים מפני ספרים ומפני עולם הצומח.
{ מתוך הספר "עולם חדש מופלא" }
10
 
"
מהם הדברים החשובים יותר שיש לאומרם? ואיך אפשר לכתוב כתיבה חזקה יותר על הדברים שאנחנו אמורים לכתוב עליהם? מילים יכולות להיות כקרני-רנטגן. אם משתמשים בהן כהלכה - הן יכולות לחדור מבעד לכל דבר. אתה קורא ונפגע. זה אחד הדברים שאני מנסה ללמד את תלמידי - כיצד כותבים בצורה חודרת. אבל איזה צורך יש, לכל הרוחות, בכתיבה חודרת, כשאתה כותב מאמר על זמרה קהילתית או על המצאה חדשה בתחום מכשירי-ריח?
{ מתוך הספר "עולם חדש מופלא", מפי הדמות 'הלמהולץ ווטסון' }
10
   
"
תמיד אהבתי לקרוא; קראתי בכל שלב בחיי ואף פעם לא הייתה בחיי תקופה שבה הקריאה לא העניקה לי את האושר הגדול מכל. ובכל זאת, איני יכולה להעמיד פנים שחווית הקריאה בשנות בגרותי משתווה לחוויה העצומה שהייתה לקריאה על נפשי בילדותי. אני עדיין מאמינה בסיפורים. אני עדיין שוכחת את עצמי כשאני שוקעת בקריאת ספר טוב. מבחינתי הספרים הם החשובים מכל; אבל אני לא יכולה לשכוח שהיו זמנים שבהם הספרים היו בנאליים יותר וגם חיוניים יותר. כשהייתי ילדה הספרים היו הכל. לכן יש בי תמיד כמיהה נוסטלגית לאותה הנאה אבודה מהקריאה. אין זו כמיהה שאדם מצפה להגשים. אבל במרוצת התקופה הזאת, במהלך אותם ימים כשקראתי כל היום ועד חצי הלילה, כשמעל השמיכה שלי היו פזורים ספרים ואני ישנתי מתחתיה שינה שחורה וחסרת חלומות שחלפה ביעף, והקצתי כדי לשוב ולקרוא – שבו אליי הנאות הקריאה האבודות. מיס וינטר השיבה לי את האיכויות הבתוליות של הקורא הטירון וכבשה אותי בסיפוריה.
{ מתוך הספר "הסיפור השלושה-עשר", מפי הדמות 'מרגרט' }
9.3
 
"
כשהילדים הגדולים משחקים, מוטב להם לילדים הקטנים ללכת אצל אמא.
{ מתוך הספר "המפתח הוא הפחד", מפי הדמות 'ג'והן טאלבוט' }
10