- מציג ציטוטים 20 - 30 מתוך 427 בקטגוריית ספרים וכתיבה
» סדר רשימה לפי:
"
ולפעמים אני מרגיש שאת יודעת בדיוק, הרבה יותר ממני, אל מה את חותרת שם, כשאת אומרת, למשל, שנדמה לך שיש בתוכי מעין 'גיס חמישי', ושאני מתעקש משום מה להיות נאמן דווקא לו...
{ מתוך הספר "שתהיי לי הסכין" }
10
 
"
אני רוצה שתדעי עלי, שתדעי אותי במערומי, בחישובים הקטנים שלי ובחרדות העלובות, ובטיפשותי, ובבושות שלי, ובקלוני. למה לא, גם "קלוני" זה אני. גם הוא רוצה להינתך לך, כמו גאוותי, בדיוק באותה עוצמה הוא רוצה, הוא זקוק נורא.
{ מתוך הספר "שתהיי לי הסכין" }
9
 
"
עזבי. אני חי לבדי ובשקט. שוכב כל לילה בעשר וישן בלי חלומות. קם כל בוקר בארבע לעבוד על מאמר או הרצאה. כל התשוקות כבר כבו.
{ מתוך הספר "קופסה שחורה" }
- -
 
"
הם מכרו את המפתח ליקום לאנשים שאפילו לא ידעו שהוא נעול.
{ מתוך הספר "בני החורין הקטנים" }
9.7
 
"
אין רעיון שלא ניתן לבטא אותו ב-200 מילים. אך על הסופר לדעת בדיוק מה הוא רוצה לומר. אם אין לך מה לומר ובוער בך להתבטא, לא יעזרו לך גם כל המילים מכל המילונים.
9.2
 
"
הכברה במילים היא מחלה בכתיבה המערבית. יותר מדי מילים מדללים ומטשטשים רעיונות.
8.3
 
"
אחד הפלאים הקיימים בנשים עד גיל מסוים (לבד מהניצחון שחוגגים כמה מחלקיהן על כח המשיכה) הוא יכולת ההחייאה שלהן. לא מדובר בהארכת חיים מלאכותית, אלא בהקמה לתחייה ממש של גוף ונפש גבריים, שכבר החלו להתסגל לתחתית החבית.
{ מתוך מגזין 'MANTALK גלובס' }
9
 
"
דע לך, שכל הקלקולים באים משימוש קלוקל במילים. המחשבה צריכה מילים בשביל לצאת לעולם, למרות שהשפה והמילים נתפסות כאוויר לנשימה. כל המפעל העצום של האדם יוצא ממילים וחוזר למילים, הכל תלוי במי שעושה ואיזה שימוש במילים.
9.1
 
"
היא היתה שקטה ולא בולטת, ואולי דווקא בגלל זה כל כך מצאה חן בעיני ויקטור. אליו בלאו הכי איש מעולם לא שם לב, וכאשר הלך אתה - לא הביט איש גם בשניהם, כאילו לא היו בכלל. היתה בזה מעין ערובה לביטחונם. כך, בכל אופן, היה נדמה לוויקטור. אבל התחושה הזאת התרופפה אחרי מותה.
{ מתוך הספר "מנקודת מבטו של העשב" }
- -
 
"
כך הם הלכו, הוא והריקנות שלו, הם כבר ברחוב ארטם, אחרי שהשאירו מאחוריהם את כיכר לבוב ובה כמה עוברים ושבים שהירהרו במשמעות החיים ליד דלפקי הקיוסקים, שמכרו שיקויים שונים ומשונים של אושר ושמחה.
{ מתוך הספר "מנקודת מבטו של העשב", מפי הדמות 'ויקטור' }
10